torstai 10. joulukuuta 2015

Joulukalenteri!





10


LUUKKU

ÄITI



Äiti nauraa meidän nauruamme,
vuodattaa kyyneliämme,
pelkää pelkojamme,
elää ilojamme,
murehtii murheitamme.
Äiti vastaa rakkauteemme,
jakaa toiveemme ja unelmamme.
                      (Julia Summers)






 Paljon
 onnea
 äiti.



 Tänään on syntymäpäiväsi.


Olisit jo melkoisen vanha tänään ,91 vuotta.
 Olen usein miettinut minkälainen,
 minkä näköinen olisit tänä päivänä. 
Olisiko silmissäsi yhä veikeä pilke,
 hiuksesi olisivat valkoisina, kikkaroina,
  Touhaisitko omena-essu päällä joulua kotiin,
 hymy huulilla.

Sinulla oli aina aika istahtaa ja kuunnella.
 Aina aikaa vastata puhelimeen
 kun huolet tuntuivat liian suurilta jakaa itsekseen
Höpsöttelit kanssamme ja rakastit meitä.

   Aika on mennyt nopeasti,
 tuosta
päivästä kun viimeksi
 saatoin silittää poskeasi ja
 sanoa kuinka tärkeä olet minulle.
Kokonaista 19 vuotta.
 Paljon on tapahtuut asiota sen jälkeen
 joista olisin halunut kertoa sinulle.
 Vaikka olenhan  kertonutkin,
 hiljaisissa rukouksissa,
ääneen puhutuissa ajatuksissa, 
kaukaisuuteen katsotuissa mietteissä.








Olen varma että olet
 kuullutkin nämä ajatukseni,
hymähdellyt isän kanssa:
 että mitä se tuo tuolla taas touhottaa.


Olen onnellinen,
että  minä  saan olla 
tyttäresi.
Perinytkin ehkä joitakin 
luonteenpiirteitäsi itselleni.
Jakanut sinulta opittuja tapoja 
omille lapsilleni.
Saan kantaa 
 kaunista muistoa
sydämessäni
 sinusta
 läpi elämäni.

Kiitos äiti.


Me kaikki muistelemme 
sinua
 tänä päivänä .










  




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti